کتاب صوتی، رسابوک، کتابخانه صوتی و تصویری، اشتیاق - دنیل پینک

۱۰,۰۰۰ تومان

خرید

اشتیاق - دنیل پینک

مشخصات

گوینده نویسنده ناشر زمان کل حجم فایل موضوع امتیاز بازدید
حمید سربندی دنیل پینک شادن پژواک 01:02:01 741 - 5 از 1 رای 3776

توضیحات

اشتیاق - دنیل پینک

حقایق عجیب راجع به چیزهایی که به ما انگیزه می‌دهند

 

افراد برای انجام کارها نیاز به انگیزه دارند. در حال حاضر که شرکت‌‌ها نیاز به خلاقیت و کارایی بیشتر افراد دارند و ایجاد انگیزه در افراد نقش مهمی را در پیشرفت فردی و شغلی ایفا می‌کند. دستیابی به انگیزه، نیاز به سیستم‌های انگیزشی دقیق ندارد بلکه پیشرفت کردن، احساس مشارکت داشتن و زنده بودن در افرار انگیزه بوجود می‌آورد.

ایجاد انگیزه در انسان‌ها به سه بخش تقسیم می‌شود:

• انگیزه‌های بیولوژیکی: شامل انگیزه‌های غریزی می‌شوند و زمانیکه گرسنه‌ایم، به دنبال غذا می‌گردیم و وقتی تشنه‌ایم آب می‌خوریم.

• پاداش‌ها و توبیخ‌ها: ما خیلی خوب به پاداش‌ها و توبیخ‌ها تو محیط واکنش نشان می‌دهیم. وقتی رفتاری تشویق می‌شود، آن رفتار را بیشتر می‌دهیم و وقتی توبیخ می‌شویم، آن رفتار کمتر انجام می‌شود.

• محرک‌ها: انگیزه‌ی سوم یک محرک فوق‌العاده قوی برای عملکرد در انجام کارها می‌باشد. ما کارها را انجام می‌دهیم چون دوست‌شان داریم و جالب هستند. و بدلیل اینکه سرگرم‌کننده و در آنها مشارکت داریم انجام می‌دهیم.

اگر می‌خواهید افراد خودشان انگیزه داشته باشند تا در کارها مشارکت کنند، به آنها اختیار,مهارت و هدف را مشخص کنید. تنها راهی که افراد مشارکت می کنند این است که اختیار داشته باشند و دوست دارند در کارها بهتر بشوند تا کنترل داشته باشند. کلید مدیریت این است که همیشه افراد را به سمت هدف هل بدهیم تا اختیار و مشارکت داشته باشند.

ویدئوهای مشابه

ارسال پیام