کتاب صوتی، رسابوک، کتابخانه صوتی و تصویری، شکوفایی خلاقیت – تینا سیلیگ

۵,۰۰۰ تومان

خرید

شکوفایی خلاقیت – تینا سیلیگ

مشخصات

ناشر زمان کل حجم فایل موضوع امتیاز بازدید
شادن پژواک 00:18:17 122 - 0 از 0 رای 4661

توضیحات

شکوفایی خلاقیت – تینا سیلیگ

چگونه ایده‌پردازی کنیم

 

معمولا ما به خلاقیت به شکلی خیلی سطحی نگاه می‌کنیم؛ برای پروش خلاقیت ابتدا باید نگرش خود را نسبت به خلاقیت تغییر دهیم و به شکل دیگری به آن نگاه کنیم.

منابع خلاقیت شامل دو قسمت می‌باشند:

1- قسمت درونیِ شما یعنی، دانش‌تان، تصورات‌تان و نگرش شما. 

2- قسمت بیرونیِ شما یعنی؛ جهان خارجی، منابع، محیط زندگی و فرهنگی که در ان زندگی می‌کنید.

 

برای ایده‌پردازی باید سوالات هوشمند از خود بپرسید بطوریکه شما را به فکر کردن وا دارد و اگر سوال را به شکل هوشمندانه‌ای نپرسید، جواب های جالبی هم دریافت نخواهید کرد.

یکی از راه های اصلی خلاقیت، وصل کردن و ترکیب کردن ایده هاست. بیشتر اختراعات و نوآوری‌ها از به هم پیوستن چیزهایی بدست می‌آیند که تاکنون با هم نبوده‌اند.

دانش شما مثل جعبه ابزاری است برای تخیلات شما. اما یکی از موثرترین راه ها برای یادگیری و به دست آوردن دانش، دقت کردن می‌باشد. اکثر ما به دنیای اطرافمان دقت نمی‌کنیم که این باعث می‌شود نه تنها ما فرصت دیدن مشکلاتی که می‌توانیم حل کنیم را از دست می‌دهیم، بلکه راه‌حل‌هایی که ممکن است جلوی چشم باشند را هم نمی‌بینیم. و یکی از راه‌های جالب برای جلب توجه این است که  افراد را بفرستیم به مکان‌هایی که دفعات زیادی ان جا بوده‌اند، و مجبورشان کنم که با دید تازه‌ای به ان جا نگاه کنند.

نوآوران حقیقی، از تمام چیزهایی که در دسترس دارند بهره می‌برند و چیزی را خلق می‌کنند که غافل گیر کننده و خیلی چشمگیر می‌باشد. دانش ما جعبه ابزاری برای خلاقیت است و تخیل ما به روند تبدیل دانش به ایده‌های نو، سرعت می‌دهد. و طرز فکر ما جرقه‌ای است که این کار را آغاز می‌کند.

تخیل و محیط زندگی موازی‌اند. چون محیط زندگی‌ای که ما می‌سازیم، نمود خارجی تخیلات ماست. به علاوه، محیط زندگی‌ای که ما می‌سازیم، به طور مستقیم روی تخیلات ما تاثیر می گذارد. 

 

 

 

 

ویدئوهای مشابه

ارسال پیام