کتاب صوتی، رسابوک، کتابخانه صوتی و تصویری، در طلب سادگی - نورمن فاستر

۱۰,۰۰۰ تومان

خرید

در طلب سادگی - نورمن فاستر

مشخصات

نویسنده ناشر زمان کل حجم فایل موضوع امتیاز بازدید
نورمن فاستر (Norman Foster ) رابونگارین 00:41:21 354 - 5 از 1 رای 5627

توضیحات

در طلب سادگی – نورمن فاستر 

دنیای معماری از نگاه معمار معروف نورمن فاستر

 

فاستر درباره علاقه‌اش و ساختمان‌ها صحبت می‌کند. افرادی که در سال‌های آینده تصمیم جدی‌ای برای معمار شدن دارند و سعی می‌کنند وارد این عرصه بشوند، فاستر می‌گوید که چه کاری باید انجام دهند. 

فاستر درباره معماری حرف می‌زند: به نظر من، معماری نمایان‌گر کماله، نمایانگر ارزش‌های انسانیه و همین‌طور احترام به این‌ها. شاید توصیف کردنش کمی سخت باشه، ولی گاهی یک ساختمون به نحوی زبانزد می‌شه؛ حالا یا به خاطر کمال در ساختار، یا کمال در فرم.

فاستر از تجربه‌هایش در پروژه‌ها می‌گوید. به طور مثال نورمن فاستر از مخالفت‌های ساختن فضا در بالای سقف رایشتاک می‌گوید و اینکه بعد از ساخت، همان مخالفان می‎گویند که "چرا بزرگتر نساختی!؟" 

فاستر از وظایف معمار می‎گوید: یکی از وظایف معمار اینکه که شنونده خوبی باشه. و منظور شنونده اینکه که حواسش به نیازهای ساختمان در حال طراحیش باشه.  

فاستر درباره دیدگاهش نسبت به طراحی در فضاهای مختلف برای بهبود تجربه انسان‌ها در آن فضا می‌گوید. مثل اینکه چطور بیمارستان، فرودگاه، برج، مرکز سرطان و غیره را به محیطی بهتر برای افراد تبدیل کرده است. 

فاستر درباره وضعیت مالی پروژه‌ها صحبت می‌کند: کیفیت، یک رویکردیه که باید سرلوحه باشه. به این که چقدر خرج کنیم نیست. این نیست! شما در اصل سه منبع اصلی دارین: یکیش پوله، یکیش زمان و یکی هم انرژی خلاقانه؛ و اون انرژی خلاقانه و اون طرز فکر برای چگونگی استفاده از منابع موجود مهمه. 

 

تولید و انتشار توسط رابونگارین

 

ویدئوهای مشابه

ارسال پیام