کتاب صوتی، رسابوک، کتابخانه صوتی و تصویری، مهمترین عامل در نقشه ی ذهنی - تونی بوزان

۳,۰۰۰ تومان

خرید

مهمترین عامل در نقشه ی ذهنی - تونی بوزان

مشخصات

نویسنده ناشر زمان کل حجم فایل موضوع امتیاز بازدید
تونی بوزان (Tony Buzan) شادن پژواک 00:16:02 129 - 5 از 1 رای 6613

توضیحات

مهمترین عامل در نقشه ی ذهنی - تونی بوزان

 

چگونگی یادگیری و به یادآوردن 

 

ما همیشه اولین اتفاق‌ها را به خاطر می‌سپاریم، که به آن« اثر اولویت» می‌گویند. همچنین شما اتفاق‌های پایانی را بیشتر به یاد می‌آورید که به آن «اثر پایانی» می‌گویند. مثلاً شمااولین باری که شخصی را ملاقات کردید و یا آخرین وعده ی غذایی‌ای که خوردید را به یاد می‌آورید.

جایی بین نقطه شروع و پایانی اتفاقات و یادگیری؛ شما کمترین میزان یادگیری را دارید که با پیوند زدن بین مطالب می‌توانید میزان حافظه خود را در بالاترین سطح خود نگاه دارید.

مغز از بین چیزهایی که وجود دارند یک سری پیوند را انتخاب می‌کند، چیزهایی که متفاوت و منحصربه فرد هستند و آن اطلاعاتی را به یاد می‌اورد که به انها توجه می‌کند که این قانونِ حافظه و تفکر می‌باشد. تکرار به شما کمک می‌کند که بتوانید اطلاعات را به هم متصل کنید.

اگر می‌خواهید مطالب یادتان بماند، باید یادداشت برداری کنید و برای پیوند دهی مطالب از سایه‌روشن، عکس و رنگ استفاده کنیم، و برای ارتباط بین مطالب باید خط بکشم، کد بذارم و از فلش استفاده کنیم.

پس باید یاد بگیرید چگونه نقطه‌ی شروع و انتهایی را مدیریت کنید،  چطور ارتباط برقرار کنید و زمانیکه  حافظه‌‌‌تان افت می‌کند چگونه  پیوند ایجاد کنید. چگونه یادداشت برداری کنید چطور نقشه‌ی ذهنی بسازید و از قدرت تخیلاتتان و پیوندهاتان استفاده کنید تا مطالب را به یاد بیاورید.

 

 

 978-622-6571-67-8  شماره شابک

ویدئوی قدرت نقشه ی ذهنی - تونی بوزان

تولید و انتشار توسط شادن پژواک

        

 

ویدئوهای مشابه

ارسال پیام