کتاب صوتی، رسابوک، کتابخانه صوتی و تصویری، ساختار عادات - چارلز داهیگ

۱۰,۰۰۰ تومان

خرید

ساختار عادات - چارلز داهیگ

مشخصات

نویسنده ناشر زمان کل حجم فایل موضوع امتیاز بازدید
چارلز داهیگ (charles duhigg) شادن پژواک 00:58:29 201 - 3.5 از 3 رای 14220

توضیحات

ساختار عادات

چارلز داهیگ 

تقریبا تمام رفتارهایی که ما در زندگی انجام می دهیم به نوعی عادت است. مغز انسان طوری است که بعد از چند بار تکرار یک عمل آن را در خود ذخیره می سازد و به تدریج به علت تعدد انجام دادنش، در موقعیتی مشابه، همان عمل را بدون فکر اجرا می کنیم. در نتیجه تمام زندگی ما، میزان درآمدمان، روابط عاطفی، رابطه ما با فرزندان و اعضای خانواده، دوستان یا همکاران و به طور کلی تمام کارهایمان نوعی عادت هستند. 

چارلز داهیگ در کتاب بسیار تاثیرگذار و پر فروش خود به نام قدرت عادات از زاویه ای جدید عادت ها را بررسی کرده است  و متوجه شده که عادت ها ساختار منظمی دارند و قابل تغییر هستند. ویدیوی ساختار عادات به طول 1 ساعت، چارلز داهیگ را در حال توضیح یافته های خود برای مخاطبان نشان می دهد. 

داهیگ در این ویدیو با نام بردن از مثال های مختلف شرح می دهد که هر عادت از سه بخش نشانه، روتین و پاداش تشکیل شده است  و آنها را حلقه عادت می نامند. سپس در قلب هر عادت شما، یک روتین منظم ذهنی، احساسی و فیزیکی قرار دارد. مرحله سوم هم پاداش است  که باعث تثبیت شدن عادت در ذهن تان می شود. 

تماشای این ویدیو ایده بسیار خوبی برای شناخت بیشتر مغزتان و کارکردهایش می باشد، بخصوص وقتی پای عادت های خوب و بدتان مطرح است. احتمالا شما که مخاطب این ویدیو هستید دوست دارید یک سری کارها را انجام ندهید و یک سری کارها را به صورت عادت دربیاورید مثلا: لاغر شدن، کتاب خوان شدن، منظم شدن، یا از آن طرف : پر خوری نکردن ، تنبلی نکردن، شلختگی نکردن را کنار بگذارید. 

 کسب و کارها هم می توانند به اندازه افراد عادی از شناخت ساختار عادات سود ببرند و فروش خود را افزایش بدهند. بنابراین اگر مدیر کسب و کار یا توسعه محصول و تحقیقات بازار هستید این ویدیو می تواند برای شما هم کاربردی باشد. 

به نظر ما بهترین راه برای ایجاد یا غلبه کردن بر عادت ها شناخت نحوه شکل گیری آنهاست که چارلز داهیگ در  ویدیوی ساختار عادات کاملا موشکافی می کند.

ویدئوهای مشابه

ارسال پیام