کتاب صوتی، رسابوک، کتابخانه صوتی و تصویری، کتاب صوتی قوانین خلاقیت - تینا سیلیگ

۱۵,۰۰۰ تومان

خرید

کتاب صوتی قوانین خلاقیت - تینا سیلیگ

مشخصات

ناشر تعداد تراک زمان موضوع امتیاز بازدید
شادن پژواک 16 06:43:26 - 2.5 از 2 رای 4729

توضیحات

کتاب صوتی قوانین خلاقیت - تینا سیلیگ

ایده ها را از ذهن خود خارج کرده و به جهان عرضه کنید

بدون چارچوبی قدرتمند مانند آنچه برای علوم دارید، نمی‌توان برای حرکت پیوسته در فرآیند خلاقیت مهارت‌هایتان را رشد دهید. تینا سیلیگ (Tina Seelig) در کتاب قوانین خلاقیت (Creativity Rules) نقشه‌ی راهی فراهم می‌آورد تا شما را از الهام‌بخشی به اجرایی کردن ببرد. این نقشه‌ی راه چرخه‌ی ابتکار نام دارد و شامل چهار مرحله می‌شود:

تخیل: در رویا دیدن چیزهایی که وجود خارجی ندارند.

خلاقیت: به کارگیری تخیل برای رسیدگی به یک چالش.

نوآوری: به کارگیری خلاقیت برای ارائه‌ی راه حلی منحصربه‌فرد.

کارآفرینی: به کارگیری نوآوری برای بزرگ کردن ایده‌ها.

چرخه‌ی ابتکار، چرخه‌ای پاک است. شما با درگیر شدن در اطراف‌تان شروع می‌کنید تا نقاط درد را تشخیص دهید، سپس فقط با اندکی انگیزه دست به آزمایش می‌زنید تا راه حل ارائه دهید. پس از آن فراتر می‌روید و به شکلی پویا چشم‌اندازتان را تغییر می‌دهید و چیزی کاملاً مبتکرانه ارائه می‌کنید. و سرانجام به دیگران الهام می‌بخشید تا در بزرگ کردن ایده‌تان به شما کمک کنند. وقتی مردم از ماجرای ایده‌ی شما آگاه می‌شوند، از آن الهام می‌گیرند و از این رو این چرخه با تخیل، خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی بیشتری ادامه می‌یابد.

کارآفرینی تنها راه‌اندازی شرکت‌ها نیست؛ بلکه راه‌اندازی هرچیزی می‌تواند باشد. کارآفرینی با ساختن دانش، مهارت و نگرش‌هایی که لازم است تا مشکل‌ها را فرصت ببینیم و شیوه‌ی به کارگیری منابع به منظور به بار نشاندن ایده‌ها سر و کار دارد. این امر به همان اندازه‌ای که به کسانی که یک گروه موسیقی راک تشکیل می‌دهند یا برای سفر دور دنیا برنامه ریزی می‌کنند مربوط است به آن‌هایی که در حال راه‌اندازی یک شرکت جدید هستند نیز ارتباط پیدا می‌کند.

کارآفرین‌های موفق دریافته‌اند که نمی‌توانند به تنهایی در انجام دادن هرچیزی موفق شوند. پس مجبورند به دیگران الهام ببخشند تا به تیم آن‌ها ملحق شوند، رویای آن‌ها را بخرند و از محصول آن‌ها استفاده کنند. این امر چرخه‌ی ابتکار را از نو شروع می‌کند، چون کارآفرین‌ها به تخیل دیگران الهام بخشیده‌اند.

 

ویدیو معرفی کتاب صوتی قوانین خلاقیت

 

ارسال پیام