کتاب صوتی، رسابوک، کتابخانه صوتی و تصویری، کتاب صوتی قضاوت‌زدایی – گابریل برن استین

۱۵,۰۰۰ تومان

خرید

کتاب صوتی قضاوت‌زدایی – گابریل برن استین

مشخصات

گوینده مترجم نویسنده ناشر تعداد تراک زمان موضوع امتیاز بازدید
سحر چوبدار هنگامه خدابنده گابریل برن استین (Gabrielle Bernstein) شادن پژواک 8 06:43:37 - 4.5 از 2 رای 14315

توضیحات

کتاب صوتی قضاوت‌زدایی – گابریل برن استین

شناخت باورهایی که شما را از زندگی خوب بازمی‌ دارند

قضاوت یعنی؛ جداشدن از عشق. همان لحظه ای که خود را سوای از دیگری می بینیم، به دام نظامِ باور اشتباهی گرفتار می شویم که با ماهیت راستین ما یعنی همان عشق بیگانه است. همه ما در عمق وجود خود موجوداتی دوست داشتنی، مهربان و مشفقیم. در کتاب حاضر برای اشاره به این حالت از حقیقت، از کلمه عشق استفاده می کنم. جدایی از عشق دلیل رخ دادن همه نوع مشکل از قلدری در زمین بازی گرفته تا نژادپرستی نظام مند، رهبران جهانی بیگانه هراس و حتی تروریسم است. ما در زمانه نفاق برانگیزی زندگی می کنیم که جدایی بدل به هنجار آن شده است. در زمانه ای که وقتی حس می کنیم کسی به ما حمله می‌کند ما نیز متقابلا به وی حمله می بریم.

قضاوت پاسخی از سر اعتیاد به ضربه روحیِ عمیق درونی است. اولین ضربه روحی که ما خوردیم جدایی از عشق است. از منظر معنوی، انتخاب ترس و جدایی به جای عشق، ما را از حقیقت مان جدا می سازد. در چنین حالتی از جدایی، ما تکه تکه می شویم و ارتباط خود را با درونمان از دست می دهیم. در چنین حالت عدم وجود ارتباط است که ناخودآگاه به درون خود پشت می کنیم. احساس گناه و ناراحتی سراسر جودمان را فرامی گیرد، زیرا در اعماق می دانیم که به عشق پشت کرده ایم. اما گناه خود را به تمامی متوجه نمی شویم، بنابراین هرآنچه می توانیم را برای اجتناب از چنین احساسی انجام می دهیم. اینگونه است که چرخه قضاوت، الگویی اعتیادآور می شود. 

 ماهیت واقعی ما عشق است. اما یک جایی در زندگی، رویداد بیرونی ای رخ داده و موجب جدایی ما از ماهیت راستین مان می شود. جدایی از عشق، احساس خاص بودن یا عدم کفایت را در ما خلق می کند که ما را به سوی تنهایی و در نتیجه ترس سوق می دهد. ما می خواهیم از خود در برابر ترس یاد شده حفاظت کنیم، به همین خاطر ترس خود را در قالب قضاوت بیرون می ریزیم. 

برای آغاز سفر شفایابی از قضاوت ورزی و بازیابی عشق، بایستی قبول کنیم همه ما با مشکل یکسانی مواجهیم و راه حلی که پیش پایمان قرار دارد هم یکی است. مشکل ما جدا شدنمان از عشق و راه حل آن بازگشت به عشق است. 

اگر می خواهید عادت قضاوت را تغییر دهید بایستی کل سیستم باورهایتان را عوض کنید. هدف ما آنست که راهمان را به مبدا اصلی خود، یعنی عشق، پیدا کنیم. 

همه چیز درباره گابریل برن استین را در صفحه نویسندگان این نویسنده و سخنران مطالعه نمایید.

ارسال پیام